Poznaj swoją naturę

Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska / 2014

Europejska Sieć Ekologiczna Natura 2000 obejmuje obecnie 20% powierzchni lądowej kraju, a jej celem jest ochrona cennych i zagrożonych gatunków oraz różnorodności biologicznej. Jest to najmłodsza forma ochrony przyrody w Polsce, jeszcze mało znana przez Polaków.

Warto poznać naturę i wykorzystać jej potencjał – zwróciła uwagę kampania „Poznaj swoją naturę” za którą odpowiedzialna jest Fabryka Komunikacji Społecznej. Jej Ambasadorem był piosenkarz Andrzej Piaseczny.

Wyzwania marketingowe

Grupa docelowa

Realizacja

FKS zaplanowało i zrealizowało kompleksową kampanię promocyjną w internecie i prasie, szereg eventów oraz kompleksowe działania PR i ePR.

W jej ramach: stworzono i opublikowano ponad 50 artykułów sponsorowanych; wyprodukowano spot wizerunkowy oraz teledysk do piosenki „Na Lata” Andrzeja Piasecznego; zorganizowano i wypromowano 20 eventów, w tym 5 z koncertem Ambasadora; zrealizowano aplikację na urządzenia mobilne; przeprowadzono wielokanałową kampanię w internecie.

Kluczowym komponentem „Poznaj Swoją Naturę” była strategia PR i ePR. Kampanię wspierały: działania media relations, konferencja prasowa, Fanpage, strona www, liczne konkursy i merytoryczny casebook o programie NATURA 2000.