Czy rodzice wszyscy wiedzą?

Agencja Rynku Rolnego / 2016

Głównym celem programu Unii Europejskiej „Owoce i warzywa w szkole” jest kształtowanie wśród dzieci dobrych zwyczajów żywieniowych, a zwłaszcza – zwiększenie ilości owoców i warzyw w ich codziennej diecie. Kampania służyła promocji programu wśród rodziców, jako osób, które w największym stopniu mają wpływ na kształtowanie nawyków żywieniowych dzieci.

Wyzwanie marketingowe

Zachęcenie rodziców do zwracania większej uwagi na jakość posiłków spożywanych przez dzieci w szkole oraz sprawdzenia, czy placówka, do której uczęszczają ich dzieci, przystąpiła do unijnego programu „Owoce i warzywa w szkole”.

Grupa docelowa

Rodzice i opiekunowie uczniów klas 0-3.

Realizacja

W ramach kampanii wyprodukowano 3-minutową piosenkę i teledysk utrzymane w lekkiej, humorystycznej konwencji. Do muzyki Andrzeja Smolika śpiewali Julia Kamińska i Jarosław Boberek. Właściwą kampanię poprzedził etap teaserowy. Tydzień wcześniej w Internecie pojawiła się krótka zapowiedź pod nazwą „Hit lata 2016”, w której wykonawcy trenowali przed nagraniem niezidentyfikowanego utworu. Wyprodukowano również spot emitowany w stacjach telewizyjnych, VOD oraz serwisie YouTube. W planach jest także aplikacja karaoke, dzięki której rodzice będą mogli wspólnie ze swoimi pociechami bawić się, odtwarzając tekst oraz choreografię piosenki.