Dom, który dla mnie oszczędza

Ministerstwo Środowiska / 2014

Z roku na rok tematyka budownictwa energooszczędnego budzi coraz większe zainteresowanie wśród inwestorów indywidualnych. Wzrost świadomości nie przełożył się jednak na szybkie upowszechnienie nowoczesnych technologii. Są one droższe od tradycyjnych i mniej znane, przez co powstały liczne bariery psychologiczne. Fabryka Komunikacji Społecznej na zlecenie Ministerstwa Środowiska przeprowadziła kampanię „Dom, który dla mnie oszczędza”, której celem była promocja budownictwa pasywnego, energooszczędnego i odnawialnych źródeł energii.

Kampania została oparta na prostej idei kreatywnej wskazującej, że dom pasywny, energooszczędny i dom z OZE to dom, który oszczędza na wydatki właściciela przez co ten nie będzie musiał odmawiać sobie pożądanych dóbr konsumpcyjnych. Taki przekaz trafia do większości inwestorów, bo budowa własnego domu to wielki wydatek, niezbędne jest zaciągnięcie kredytu i skrupulatne oszczędzanie.

Wyzwania marketingowe

Zachęcenie do stawiania domów w technologii pasywnej, energooszczędnej i instalacji OZE, poprzez budowanie świadomości opłacalności takiej inwestycji – wprawdzie są droższe od standardowych, ale szybko się zwrócą dzięki niższym rachunkom.
Klient oczekiwał wyrazistej kreacji, która wyróżni się na tle innych przekazów reklamowych.

Grupa docelowa

Osoby planujące budowę/remont budynku mieszkalnego lub mieszkania w ciągu najbliższych 3 lat, w wieku 25-54 lata, z miesięcznym dochodem na gospodarstwo domowe powyżej 5000 zł netto.
Analiza badań wskazała na znaczący wpływ kobiet w decyzjach budowlanych.

Realizacja

Kluczowym elementem i spoiwem kampanii była strona www.oszczedzam-energie.pl, zawierająca bazę artykułów, poradników i infografik. Do zapoznania się z jej treścią zachęcała kampania w internecie oraz prasie oparta na 2 KV kampanii oraz 2 spoty internetowe.

Powstała aplikacja AR na urządzenia mobilne, której użytkownicy mogą zaprojektować dom pasywny lub energooszczędny i porównać skalę rocznych oszczędności w porównaniu z domem tradycyjnym. Kampanię wspierały działania PR (m.in. szkolenie dla dziennikarzy i blogerów). W październiku odbyła się w stolicy akcja ambientowa – sampling kawy ze specjalnego foodtrucka.