#nazdrowiepsychiczne

Fundacja eFkropka / 2024

#nazdrowiepsychiczne to kampania realizowana dla Fundacji eFkropka, której celem jest przekonanie odbiorców do przekazania 1,5% podatku na działania organizacji. Oprócz zebrania funduszy na pomoc osobom doświadczającym kryzysów psychicznych, kampania przyczynia się do zwiększenia świadomości w zakresie zdrowia psychicznego i postrzegania osób w kryzysach psychicznych w społeczeństwie oraz opowiada o pracy Asystentów Zdrowienia.

Wyzwanie marketingowe

Pozyskanie funduszy z 1,5% oraz datków na cele fundacji, a także edukacja w obszarze zdrowia psychicznego i zwiększenie świadomości dotyczącej funkcji Asystentów Zdrowienia działających w ramach organizacji.

Grupa docelowa

Ogół społeczeństwa – 20-60 lat, zarówno kobiety jak i mężczyźni, by dotrzeć z komunikatem do jak najszerszej grupy odbiorców. Zwiększanie świadomości w temacie zdrowia psychicznego jest ważne w przypadku każdej grupy wiekowej.

Realizacja

W krótkich filmach opracowanych na potrzeby kampanii #nazdrowiepsychiczne, Fundacja eFkropka oddała głos swoim Asystentom – Pauli i Rafałowi. W materiałach wideo zaadresowano najbardziej powszechne obawy towarzyszące osobom w kryzysach psychicznych lub ich rodzinom: nie znajdę dobrej pracy, nic już nie osiągnę, nikt mnie nie pokocha, jestem gorszy – ludzie się ze mnie śmieją, nie wiem jak to się leczy oraz bliska mi osoba choruje – nie wiem, co mam zrobić. Asystenci Zdrowienia odpowiadają na te problemy czerpiąc z doświadczenia – zarówno własnego jak i wypracowanego w pracy z pacjentami. Kampania była prowadzona na Facebooku, Instagramie, TikToku oraz YouTube. Dodatkowo uruchomiony został landingpage dedykowany akcji: ef.org.pl/nazdrowiepsychiczne/.