Poznaj swoją naturę
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska / 2014
Europejska Sieć Ekologiczna Natura 2000 obejmuje obecnie 20% powierzchni lądowej kraju, a jej celem jest ochrona cennych i zagrożonych gatunków oraz różnorodności biologicznej. Jest to najmłodsza forma ochrony przyrody w Polsce, jeszcze mało znana przez Polaków.
Warto poznać naturę i wykorzystać jej potencjał – zwróciła uwagę kampania „Poznaj swoją naturę” za którą odpowiedzialna jest Fabryka Komunikacji Społecznej. Jej Ambasadorem był piosenkarz Andrzej Piaseczny.
Wyzwania marketingowe
- podniesienie świadomości w zakresie ochrony środowiska naturalnego i bioróżnorodności
- wzrost pozytywnego nastawienia do programu Natura 2000 wśród poszczególnych społeczności lokalnych, zamieszkujących na wybranych obszarach Natura 2000
- przekazywanie rzetelnych informacji na temat sieci Natura 2000
Grupa docelowa
- ogół społeczeństwa
- społeczności lokalne zamieszkujące 5 wybranych obszarów Natura 2000
Realizacja
FKS zaplanowało i zrealizowało kompleksową kampanię promocyjną w internecie i prasie, szereg eventów oraz kompleksowe działania PR i ePR.
W jej ramach: stworzono i opublikowano ponad 50 artykułów sponsorowanych; wyprodukowano spot wizerunkowy oraz teledysk do piosenki „Na Lata” Andrzeja Piasecznego; zorganizowano i wypromowano 20 eventów, w tym 5 z koncertem Ambasadora; zrealizowano aplikację na urządzenia mobilne; przeprowadzono wielokanałową kampanię w internecie.
Kluczowym komponentem „Poznaj Swoją Naturę” była strategia PR i ePR. Kampanię wspierały: działania media relations, konferencja prasowa, Fanpage, strona www, liczne konkursy i merytoryczny casebook o programie NATURA 2000.