Rowerem bezpieczniej do celu
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego / 2009
Fabryka Komunikacji Społecznej przygotowała kreację kampanii dla Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Celem akcji była poprawa bezpieczeństwa rowerzystów na polskich drogach poprzez uwrażliwienie kierowców na obecność rowerzystów na ulicach. Na potrzeby kampanii Fabryka Komunikacji Społecznej przygotowała dwa spoty radiowe poruszający tematykę bezpieczeństwa na drodze. Głosu lektorskiego udzielił Adam Probosz – dziennikarz sportowy EURO SPORT-u, komentator zawodów kolarskich w Polsce i na świecie. Spot utrzymany w konwencji relacji z wydarzenia sportowego; ilustruje jakie zagrożenia czyhają na kierowców i rowerzystów poruszających się w ruchu miejskim. Spot emitowany był w Radiu Eska, RMF FM MAXXX, Radiu WAWA oraz Radiu Pin. W ramach działań na antenach radiowych organizowane były: wywiady, sondy, programy publicystyczne oraz konkursy z nagrodami. Patronat nad kampanią objęło: Ministerstwo Infrastruktury, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Policja.
Wyzwania marketingowe
Poprawa bezpieczeństwa rowerzystów na polskich drogach poprzez uwrażliwienie kierowców na obecność rowerzystów na ulicach
Grupa docelowa
Kierowcy samochodów – aby dotrzeć do nich w momencie prowadzenia pojazdu zdecydowaliśmy się na kampanię radiową.
Realizacja
Działania komunikacyjne realizowany były na antenach radiowych.