Zawód naukowiec to podróż w przyszłość
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego / 2015
Rosną nakłady na naukę – w Europie i w Polsce. Do roku 2020 Unia Europejska potrzebuje miliona naukowców. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego postawiło sobie za cel zachęcenie najzdolniejszych do wyboru tej drogi zawodowej dzięki kampanii społecznej Zawód Naukowiec. Jednym z jej etapów była kampania OOH w środkach transportu miejskiego i na wiatach przystankowych. Fabryka Komunikacji Społecznej zaproponowała linię kreatywną opartą na: idei zdefiniowanej w haśle „Zawód naukowiec to podróż w przyszłość”; ukazaniu konkretnych bohaterów i ich dalekosiężnego celu; oraz kontekstowym nawiązaniu do miejsca ekspozycji.
Wyzwania marketingowe
Dotrzeć do młodych ludzi podróżujących komunikacją miejską z atrakcyjnym i przekonującym przekazem promującym wybór ścieżki zawodowej naukowca.
Grupa docelowa
Uczniowie, studenci, wcześni absolwenci i młodzi profesjonaliści
Realizacja
Fabryka Komunikacji Społecznej odpowiada za przygotowanie koncepcji i realizację projektu. Stworzono 9 kreacji przedstawiających wybitnych polskich naukowców młodego i średniego pokolenia oraz 5 sekundową animację. Emisja kampanii miała miejsce w środkach komunikacji miejskiej m.in. w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Szczecinie i Lublinie.
![](https://marketingspoleczny.pl/wp-content/uploads/2023/08/0559deecdd5e241751f752a3c97c40c0.jpg)
![](https://marketingspoleczny.pl/wp-content/uploads/2023/08/10e7d1b5cb30b374c293ae23884405c3.jpg)
![](https://marketingspoleczny.pl/wp-content/uploads/2023/08/656364ff6802466e26dd0d2fd1265db4.jpg)