Zawód naukowiec to podróż w przyszłość

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego / 2015

Rosną nakłady na naukę – w Europie i w Polsce. Do roku 2020 Unia Europejska potrzebuje miliona naukowców. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego postawiło sobie za cel zachęcenie najzdolniejszych do wyboru tej drogi zawodowej dzięki kampanii społecznej Zawód Naukowiec. Jednym z jej etapów była kampania OOH w środkach transportu miejskiego i na wiatach przystankowych. Fabryka Komunikacji Społecznej zaproponowała linię kreatywną opartą na: idei zdefiniowanej w haśle „Zawód naukowiec to podróż w przyszłość”; ukazaniu konkretnych bohaterów i ich dalekosiężnego celu; oraz kontekstowym nawiązaniu do miejsca ekspozycji.

Wyzwania marketingowe

Dotrzeć do młodych ludzi podróżujących komunikacją miejską z atrakcyjnym i przekonującym przekazem promującym wybór ścieżki zawodowej naukowca.

Grupa docelowa

Uczniowie, studenci, wcześni absolwenci i młodzi profesjonaliści

Realizacja

Fabryka Komunikacji Społecznej odpowiada za przygotowanie koncepcji i realizację projektu. Stworzono 9 kreacji przedstawiających wybitnych polskich naukowców młodego i średniego pokolenia oraz 5 sekundową animację. Emisja kampanii miała miejsce w środkach komunikacji miejskiej m.in. w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Szczecinie i Lublinie.