Zwrotomocni – kampania o systemie kaucyjnym
Opakowania objęte systemem kaucyjnym polecają się konsumentom. Butelka Plastikowa, Szklana i Puszka – brand heroes kampanii Ministerstwa Klimatu i Środowiska edukują i informują o swojej wartości dla środowiska i naszej kieszeni – zmniejszeniu ilości odpadów i konkretnych pieniądzach za zwrot.
Wyzwanie marketingowe
Poinformować o najważniejszych zasadach systemu kaucyjnego właśnie wchodzącego na polski rynek i w życie zakupowe Polaków. Promocja znaku kaucji – umieszczanego od teraz na opakowaniach, edukowanie o kwotach – wysokości kaucji i warunkach zwrotu – wielkości i stanu opakowań. Przekazanie celu w jakim wprowadzony został system kaucyjny, czyli podkreślenie bardziej ekologicznego i ekonomicznego gospodarowania odpadami. Zmiana spojrzenia na opakowania – to surowce a nie śmieci.
Grupa docelowa
Wszyscy zakupowicze a zwłaszcza wybierający napoje w opakowaniach. Osoby decydujące o zakupach w gospodarstwach domowych, ale także dzieci i seniorzy.
Realizacja
Olga Bołądź, Sebastian Stankiewicz, Piotr Polak wcielili się w role opakowań zwrotnych. Stworzyli sympatyczne brand heroes kampanii, wzięli udział w trzech spotach telewizyjnych, radiowych i formatach internetowych. Działania edukacyjne kampanii dedykowane dzieciom i dorosłym odbywają się w szkołach oraz we współpracy z Kołami Gospodyń Wiejskich i Ochotniczą Strażą Pożarną, docierającymi do szerokiego grona odbiorców na poziomie gmin.