Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi / 2012

W niecałą dekadę liczba gospodarstw ekologicznych w Polsce zwiększyła się o 90%, ale zaledwie 5% konsumentów kupowało oferowane przez nie produkty, a logo rolnictwa ekologicznego potrafił rozpoznać zaledwie co 10. Polak. W odpowiedzi na niski popyt MRiRW zainicjowało kampanię informacyjno-promocyjną. W jej ramach FKS zrealizował m.in. 15 reportaży, kampanię prasową, internetową i PR. Ich wspólnym mianownikiem był spójny przekaz: żywność ekologiczna jest smaczna i zdrowa, co gwarantuje certyfikat „Eko-liścia”.

Wyzwania marketingowe

Zwiększenie popytu na żywność ekologiczną poprzez podniesienie świadomości jej walorów smakowych i zdrowotnych oraz rozpoznawalności certyfikatu „Eko-liścia”.

Grupa docelowa

Ogół społeczeństwa; zwłaszcza osoby podejmujące decyzje zakupowe; osoby zainteresowane tematyką kulinarną.

Realizacja

Osią kampanii były dwa spoty reklamowe, których przekaz uzupełniał cykl 15 reportaży o ekologicznych gospodarstwach i przetwórniach opublikowany na kanale YT. Odbiorcy mogli też śledzić bloga oraz polubić Fanpage o eko-żywności. Dotarcie do TG wzmacniały reklamy w prasie (m.in. Newsweek, Gala, Rzeczpospolita). Kampanię zainicjowały dwie konferencje prasowe z udziałem jej ambasadorów: aktorki Magdaleny Kumorek oraz olimpijczyka Artura Partyki.